Wat moet u doen bij opheffing van uw bedrijf?
Mocht u uw bedrijf willen opheffen dan moet u een aantal zaken regelen:
- Schrijf u uit bij het Handelsregister. Dit doet u met een uitschrijfformulier, te vinden op de website van de KvK.
- Meld u af bij de belastingdienst. Als u uw onderneming uitschrijft uit het Handelsregister, wordt de Belastingdienst daar automatisch van op de hoogte gesteld. De Belastingdienst voert u af als u de laatste aangifte voor uw onderneming heeft ingediend en de definitieve aanslag door de Belastingdienst is opgelegd. Pas hierna ontvangt u van de Belastingdienst een bevestiging van uw uitschrijving. Lees verder voor meer informatie.
- Gooi uw administratie niet weg maar bewaar deze nog 7 jaar. Dit is wettelijk verplicht.
- Ontsla uw personeel. Vraag een ontslagvergunning aan en meld u per brief af als werkgever bij de belastingdienst.
- Meld u af bij product- of bedrijfschap en zeg uw bedrijfsverzekeringen, abonnementen, parkeervergunningen, postbus, onderhoudscontracten etc. op.
- Informeer uw relaties, leveranciers en klanten.
- Sluit uw website en zeg uw domeinnaam op.
